“…είμαι πολίτης του κόσμου” – Απάντηση στη σελίδα “Νεάπολη εν οίδα ότι” _ (Γαρούφος Απόστολος)

Αγαπητό “Νεάπολη εν οίδα ότι“,

 

  1. εκτός του ότι χρησιμοποιείς μία φράση από έναν από τους μεγαλύτερους Έλληνες της ιστορίας, χωρίς να γνωρίζεις την ακριβή μεταφραστική του σημασία,
  2. εκτός του ότι το παραφράζεις,
  3. εκτός του ότι το έχεις και λάθος, διότι το σωστό είναι “ἕν οἶδα, ὅτι οὐδέν οἶδα” (διότι η υποστιγμή μπαίνει με κάποιο σκοπό στις προτάσεις)

 

…έχετε ίσως μία ακαμψία στην κατανόηση του υπολειπόμενου κειμένου. Πάμε να αναλύσουμε μαζί, σαν καθηγητής προς μαθητή, το κείμενο της κα. Καρούτα!

Η κα. Καρούτα, ξεκινάει με την πρόταση “Όταν η κοινωνία στην οποία ζεις κατακλύζεται από φασιστικά και εκφασιστικά πλέον περιστατικά” προφανώς δεν αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στην περιοχή του Βοΐου, που τόσο εσείς προστατεύετε και θωρακίζετε, με γνώμονα τη μονομερή σκέψη σας από ένα προφίλ σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπου εκτοξεύετε ύβρεις και απειλές σε άλλους συμπολίτες σας.

Συνεχίζει με την πρόταση “όταν οι συμπολίτες σου γίνονται «δικαστές» και δολοφόνοι“. Για άλλη μία φορά δεν απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στους κατοίκους του Βοΐου, άρα, απρόκλητη, ίσως, η επίθεση προς τη νεαρή φοιτήτρια. Επίσης, το υπόλοιπο κείμενο έχει μία αποκλειστική δομή φιλοσοφίας και ανάπτυξης ιδεών με στόχο την αποκλιμάκωση του ρατσιστικού και φασιστικού μένους που αγλαΐζουν την υπόλοιπη ελληνική κοινωνία.

Ο αψίκορος χαρακτήρας σας μπορεί να αποτελεί ένα τροχοπέδη για την δήθεν ακραιφνή αγάπη και πολύ-απλουστευμένη συμπόνια σας για το Βόιο. Οι ενέργειές σας είναι “ὤδινεν ὄρος καὶ ἔτεκεν μῦν” χωρίς επιχειρήματα και κοινοτοπίες χωρίς ουσία. Όμως, από την άλλη, το κείμενο της απάντησής σας δείχνει να νοσφίζεται μία ακραία πόλωση προς το πρόσωπο, ίσως, των μεταναστών και των προσφύγων που θα βρουν μία θαλπωρή στο σχολείο του Πενταλόφου! Χαρακτηριστικά αναφέρετε πως “Για ποιο λόγο δεν κάνατε ενέργειες να φιλοξενήσετε Ορφανά Ελληνόπουλα;” αναδεικνύοντας την υπεροχή της σκέψης σας προς τη φυλή των Ελλήνων, ως κάτι το πιο σημαντικό σε σχέση με τους άλλους λαούς. Να υπενθυμίσω πως, τέτοιες σκέψεις είναι που ανέδειξαν και τον Αδόλφο Χίτλερ στην εξουσία, διότι ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, δεν ήταν καθαρά οικονομικός, αλλά μία υπεροχή «ράτσας» σε σχέση με κάποια ή κάποιες άλλες.

Επίσης, η πόλωση που προσπαθείτε να πετύχετε κάνει ένα επικίνδυνο συμπέρασμα με την πρόταση “Ή τα «κονδύλια» είναι κατά πολύ λιγότερα από τα κονδύλια της «Υπατης Αρμοστειας»;“. Μία πρόταση που θα μπορούσε να έχει νομικές διαστάσεις, διότι, κάνετε υπαινιγμούς πως, οι κάτοικοι του Πενταλόφου έδειξαν επιτηδευμένη συμπόνια, λόγω… χρημάτων; Από πότε μετράς την ανθρωπιά με χρήμα;

Οι νεήλυδες που θα καταφτάσουν με σκοπό την επιβίωση, είναι από μόνη της μία πράξη αγάπης και φροντίδας, που, όσο και να μας πειράζει, καμία άλλη κοινωνία δε θα μπορούσε να δεχτεί, πλην του Πενταλόφου. Πατριώτης είσαι όταν προσφέρεις το ιδεώδες που σε χαρακτηρίζει Έλληνα, κι όχι όταν θέλεις αντί για πρόσφυγες ή μετανάστες, Έλληνες. Αυτή είναι μία επικίνδυνη εξίσωση και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί φασιστική.

Ο Σωκράτης, που τόσο αγαπάτε από τον τίτλο που έχετε, είχε πει: “Δεν είμαι Αθηναίος, ούτε Έλληνας πολίτης, αλλά πολίτης του κόσμου.” Μήπως τελικά, τα οθνεία ήθη μας έκαναν να ξεχάσουμε την ελληνική μας ταυτότητα; Ωστόσο είπε και κάτι άλλο: “Τα σπουδαία μυαλά συζητούν ιδέες, τα μέτρια μυαλά συζητούν τα γεγονότα, τα αδύναμα μυαλά συζητούν για τους άλλους“.

 

 

Γαρούφος Π. Απόστολος

 10,291 total views,  3 views today

Αφήστε μια απάντηση